Forældresamarbejde

Vi lægger vægt på et godt forældresamarbejde i Damperen, fordi vi på den måde kan skabe de bedste rammer for jeres barn her hos os. Der er det mere uformelle samarbejde, som er de samtaler, som vi har i hverdagen, hvor vi udveksler forskelligt om barnet. Der er typisk mere brug for den slags snakke i vuggestuen, end når jeres barn skifter til børnehaven.

Al praktisk information kan I finde på Aula, som er vores forældreintra, så det er vigtigt, at I følger med her. Det er både dagligdagsinformationer og mere almene informationer som for eksempel vores søvnpolitik, og hvordan I skal forholde jer, hvis jeres barn er syg.

Forældresamtaler og forældremøder

Det formellesamarbejde er de forældresamtaler, som vi afholder løbende, og de to årlige forældremøder. Forældresamtaler holder vi, når jeres barn starter hos os - et opstartsmøde - og så følger vi op efter 3 til 6 måneder. Inden jeres barn skal starte i børnehaven, har vi et møde med jer, hvor pædagoger fra både vuggestue og børnehave deltager, og hvor vi taler om overgangen mellem vuggestue og børnehave.

Når jeres barn fylder fem, har vi en samtale, hvor vi fokuserer på, hvor jeres barn er i forhold til skolestart, og om der er noget, vi skal være særligt opmærksomme på og arbejde med.

Vi har to årlige forældremøder. Det ene afholdes stuevis, det andet er for hele Damperen. Til det sidste gennemgår vi vores tilsynsrapport og taler om, hvordan den pædagogiske hverdag i Damperen ser ud.

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik, der præger aktiviteterne og hverdagen her i Damperen. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på vores dagligdag og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og de pædagogiske ledere. Valg til forældrerådet sker en gang årligt på et forældremøde for hele institutionen. Forældrerådet holder møder fire gange om året.

Hvis du vil vide lidt mere om vores forældreråd, kan du læse en hilsen fra dem her.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle enheder i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder seks gange om året.

Læs mere om forældreindflydelse her.