Hilsen fra vores forældreråd

Kære forældre og medarbejdere i Damperen - både nuværende og kommende.

Det er en stor dag, når ens lille pode første gang træder ind ad døren til vuggestuen eller børnehaven. De fleste forældre er mere nervøse end barnet, og der er meget information og mange indtryk at bearbejde. Det er en spændende tid for både forældre og barn. Damperen skal være med til at det også bliver den bedste tid.

Et godt børneliv kræver, at der er sammenhæng mellem barnets hjem og institutionen. Damperens forældreråd hjælper med til at få skabt den sammenhæng, hvor vi varetager forældrenes interesse i arbejdet med vores børn. Vi står til rådighed, når nye børn og forældre starter deres liv i Damperen, og vi hjælper med alle de spørgsmål, bekymringer og udfordringer, der kan melde sig i mødet med institutionslivet. Vi skal sammen med Damperens personale skabe et trygt sted for både børn og forældre.

Vi tror på, at et stærkt forældreengagement både fra den enkelte forældre i hverdagen og fra forældrerådet i de større sammenhænge skaber de bedste rammer for vores børns første leveår.

Vi fokuserer på åbenhed og ærlighed og tilstræber et tæt samarbejde med Damperens personale og søger at få den åbenhed implementeret i hverdagen.

Du er meget velkommen til at kontakte forældrerådet, både hvis du allerede har børn i institutionen eller overvejer det. Vi fortæller gerne om vores børns hverdag i Damperen og lytter altid til gode forslag, bekymringer, spørgsmål og ris og ros og hjælper med alt, vi kan.

Vi kan kontaktes her: damperensforaeldreraad@gmail.com